HƏZRƏT RƏSULULLAHIN (S)
İLK HƏYAT YOLDAŞI
XƏDİCƏ (Ə)
Qüreyş tayfasından olan Xuvəylidin qızı Xədicə (ə) Məkkənin tanınmış və
sərvətli qadınlarından idi. Çox iffətli və ismətli olduğu üçün
cahiliyyət zamanında ona "Tahirə” (ismətli xanım) deyirdilər. O iki
dəfə ailə həyatı qurmuş və ərlərinin hər ikisi dünyadan getmişdilər.
Özünün və ərlərindən ona çatan var-dövləti ilə ticarətlə məşğul olardı.
Onun ticarət işində hər qəbilədən bir neçə adam xidmət edərdi. O, bu
yolla çoxlu sərvət toplamışdı. Xədicənin ticarət karvanları həmişə uzaq
və yaxın şəhərlərə gedərdi. Xədicə (ə) əvvəllər xaçpərəst olduğu üçün
məsihilərin kitablarından İslam Peyğəmbərinin (s) əhvalatını eşitmişdi.
Eyni zamanda Məkkədə həzrət Məhəmmədin (s) əxlaqını və simasını görmüş,
onunla ailə həyatı qurmağa meyilli idi. Peyğəmbər (s) də həmçinin buna
razı idi. O əmisi Əbu Talibin vasitəsi ilə toya hazırlıq gördü. Xədicə
qırx yaşında, o zaman iyirmi beş yaşı olan Peyğəmbərlə (s) ailə qurdu.
O, Məhəmmədlə (s) mehriban və fədakarlıqla yaşadı və besətin
doqquzuncu, ya onuncu ilində dünyasını dəyişdi. Həzrət
Xədicə (ə) Peyğəmbərlə (s) evlənəndə İslamın ilk çağları və düşmənlərin
Peyğəmbərə (s) qarşı təhlükə yaratdığı dövrlər idi. O İslamı qəbul edən
ilk qadın idi və bütün var-dövlətini Rəsulullahın (s) ixtiyarında
qoydu. O Həzrət (s) bütün var-dövlətini İslamın inkişafı və yoxsul
camaatın yolunda xərclədi. Həzrət Xədicə (ə) deyirdi: "Bizim
var-dövlətimizdən təkcə iki dəri qalmışdı. Gündüzlər ona qoyunlar üçün
ot yığar, gecələr isə yatanda üstümüzə örtərdik”. Bu,
onun var-dövləti ilə göstərdiyi fədakarlığı idi. Onun digər fədakarlığı
isə canı ilə Peyğəmbəri (s) və onun ilahi məqsədlərini müdafiə
etməsiydi. Bunun da Peyğəmbər (s) üçün çox böyük əhəmiyyəti var idi. O,
Peyğəmbərin (s) qəmlərinə şərik, ona mehriban və nəvazişli olmuşdu.
Xədicə (ə) behiştin ən yaxşı və tarixdəki dörd nümunəvi qadınlardan
biridir. Xədicə iki aləmin xanımı Həzrət Fatiməni (ə) tərbiyə edib
boya-başa çatdıran qadındır. Həzrət Əli (ə) "Qasiə” xütbəsində onun
fədakarlığını xatırladaraq buyurur: "İslamın əvvəlindəki çətin anlarda,
İslam dini Rəsulullahın (s), Xədicənin evindən başqa heç bir evə daxil
olmamışdı. Mən də onların üçüncüsü idim”. Bəli, Xədicə canı və malı
ilə ən çətin şəraitdə İslama xidmət etmək üçün ayağa qalxdı və
qəhrəmanlıqla İslamı müdafiə etdi. O, bu yolda ən ağır çətinliklərə
dözdü. Bəzən çörək, su götürüb İmam Əli (ə) ilə birlikdə Peyğəmbəri (s)
tapmaq üçün gedərdilər ki, əgər düşmən tərəfindən tutulub
saxlanılmışdırsa, ya gizlədilmişdirsə, ona su və çörək versinlər.
Xədicə "Şəbi Əbi Talib” mühasirəsi zamanı həyatının ən çətin dövrünü
yaşadı. Bu çətinlik üç il çəkdi. O, dağ kimi dözümlü oldu və sonda
canını bu yolda fəda etdi. Axır vaxtlarda az-az əziyyət çəkirdi. Şəbin
mühasirəsindən çıxdıqdan bir il sonra (besətin doqquzuncu, ya onuncu
ili) Peyğəmbərin (s) vəfalı sirdaşı Əbu Talibin vəfatından bir neçə gün
keçməmişdi ki, dünyasını dəyişdi. Peyğəmbər (s) həmin ili "Hüzn və
qəm-qüssə” ili adlandırdı. Çünki həmin ildə iki fədakar dostunu
itirmişdi.[60] Peyğəmbər (s) Xədicənin ona göstərdiyi mehribanlıqları
və fədakarlıqları heç vaxt unutmurdu. Həmişə onu xatırlayar və salam
deyərdi. Həzrət (s) bir gün Aişənin deyinməsinin müqabilində buyurdu:
"Hamı məni təkzib edəndə Xədicə məni təsdiq edərdi. Hamı məndən
uzaqlaşanda, o mənə iman gətirdi. Məni tək-tənha qoymadı və müdafiə
etdi. Allah ona rəhmət etsin, çox bərəkətli qadın idi. O mənim üçün
altı övlad dünyaya gətirdi”. Bu, iki dünyanın nümunəvi xanımı
İslamın hədəf və məqsədlərini irəli aparmaqda qadınlara iffət, səbir və
dözüm, fədakarlıq, çalışqanlıq, acı hadisələr qarşısında bütün varlığı
ilə qəhrəmancasına müqavimətli olmaq dərsi verdi. O isbat etdi ki,
qadın nəinki bütün çətinliklərə dözə bilər, hətta Allaha görə eşq və
səxavətlə onları gözəl qarşılaya bilər.
HƏZRƏT PEYĞƏMBƏRİN (S) ƏSRİNİN QƏHRƏMAN QADINLARI
Həzrət Peyğəmbərin (s) əsrinin digər qadınları da, o Həzrətin (s)
məktəbində seçilmiş və şücaət göstərmişlər. Burada sizin nəzərinizi
onlardan bir neçə nümunəyə xülasə şəkildə cəlb edirik: 1-Süməyyə - ilk şəhid qadın
İslamın əvvəlində Əmmarın atası, yəni Süməyyənin əri Yasərə İslamı
qəbul etdiyinə görə, şəhid olana qədər şallaq vurdular. Sonra isə
Süməyyənin ardınca gəldilər. Onu hədələdilər ki, əgər Peyğəmbəri (s)
inkar etməsə, onun ayaqlarının hər birini dəvəyə bağlayıb iki tərəfə
çəkib şaqqalayacaqlar. Süməyyə onların hədə-qorxusundan qorxmadı. Çünki
o çox imanlı idi və ərinin yolunu getmək istəyirdi. Peyğəmbərin (s)
sözləri qulağında sırğa olmuşdu: "Yasərin ailəsi! Səbir edin, sizin
yeriniz behiştdir”. Sonra o qadını bu cür ağır və
zülmkarcasına işgəncə ilə şəhid etdilər. O və əri İslamın əvvəlindəki
ilk şəhidlərdir. Əmmar belə bir ata-anadan dünyaya gəlmişdi, ömrünün
axırına qədər İslam yolunda çalışdı və Siffeyn savaşında İmam Əlinin
(ə) ordusunda şəhid oldu.
2-Digər bir neçə qəhrəman qadın İslamın
ilk dövrlərində digər şücaətli qadınlar da olub. Onlar müxaliflərin çox
ağır işgəncələri altında özlərinin səbir və dözümləri ilə İslamı
müdafiə etmiş və düşmən qarşısında təslim olmaq həsrətini, onların qara
qəlblərində saxlayaraq şərəfli ölümü qəbul edib və heç vaxt təslim
olmayıblar. 1 - "Lubəynə” bəni-Muməl tayfasının kənizi
idi. Ömər ibn Xəttab İslamı qəbul etməmişdən qabaq ona çox işgəncə
verərdi. Lakin bu qadın heç vaxt təslim olmadı və İslam dinindən əl
çəkmədi. 2 - "Zinnirə” bəni-Məxzum tayfasından idi.
Müsəlman olduğuna görə Əbu Cəhlin ona verdiyi ağır işgəncələrə dözdü və
heç vaxt təslim olmadı. 3 - "Nəhdiyyə” bəni - Nəhd
tayfasında olan kəniz idi. İslamı tərk etməsi üçün Bəni - Əbdüd -Dar
qəbiləsindən olan xanımının ağır işgəncələrinə məruz qalsa da
əqidəsindən dönmədi. 4 - Mərifətli və çalışqan qadınlardan
biri də Cabir ibn Həkimin qızı, "Qəzziyyə” adlandırılan Ümmü Şərik
Əsədi idi. O Qüreyş tayfasının bəni-Amir qəbiləsindən idi. İslamın
əvvəllərində müsəlman olan bu qadın dinin təbliği üçün çox çalışırdı.
O, gizlin və aşkarda xüsusən qadınları İslama dəvət edirdi. Buna görə
də ağır işgəncələrə məruz qalırdı. Bir dəfə onu palansız dəvəyə
mindirib, üç gecə-gündüz ac və susuz vəziyyətdə saxladılar. Sonra isə
əl-ayağını bağlayıb, yandırıcı çöllükdə, qızmar günəşin altında yolun
üstünə atdılar. Əgər Allahın lütf və mərhəməti, qeybdən İlahi yardımlar
gəlməsəydi, şübhəsiz tələf olacaqdı. Ümmü Şərik digər
mühacirlərlə birlikdə Mədinəyə hicrət etdi. Əri artıq dünyadan
getmişdi. Bir gün Rəsulullahın (ə) hüzuruna gəldi və dedi: "Mənim ərim
çoxdan vəfat edib. Gəlmişəm ki, sənə evlənməyi təklif edəm”. Həzrət Rəsulullah (s) buyurdu: "Gözlə, Allah tərəfindən bir hökm (əmr) gəlsin”.
"Əhzab” surəsinin 50-ci ayəsi nazil oldu. Bu hökm ancaq təkcə
Peyğəmbərə (s) aid edildi. Peyğəmbər (s) onu zövcəsi olmağa qəbul
edərək himayəsinə aldı. 5 - Mərifətli qadınlardan biri də
bəni - Səlim tayfasından olan Xənsa idi. O, İslam dinin təbliğ edərdi
və qəbiləsinin bütün üzvlərinin İslamı qəbul etməsinə səbəb olmuşdu. O
bəzən özünün şer və şüarları ilə müsəlmanları kafirlərin əleyhinə
qaldırardı. Qadisiyyə savaşında oğlanlarının dördünü də döyüş meydanına
göndərdi və onların dördü də şəhid oldular (bu barədə bir az sonra qeyd
olunacaq). 6 - Xeybər savaşında iştirak edən qadınlardan
biri də "Ümmü Ziyad Əşcəiyyə” idi. O, özünü digər beş qadınla birlikdə
Xeybərə çatdırdı. Peyğəmbər (s) onların gəlişindən xəbərdar olduqda
buyurdu: "Niyə gəlmisiniz?” Onlar dedilər: "Yaralılara tibbi yardım göstərmək və onlara kömək etmək istəyirik”.
Rəsulullah (s) buyurdu: "Burada qalaraq vəzifənizi yerinə yetirin”.
Xeybər qalası fəth ediləndə Rəsulullah (s) döyüşdə əldə edilmiş
qənimətlərdən onlara da verdi.[66] 7 - Şücaətli
qadınlardan və şəhid analarından biri də Peyğəmbərin (s) kənizi "Ümmü
Əymən”dir (onun adı Bərkə idi). Həzrət Peyğəmbər (s) onu azad etdi və
Übeydə Xəzrəci ilə evləndirdi. Ondan bir oğlan uşağı dünyaya gəldi və
adını "Əymən” qoydular. Onun əri vəfat edəndə Peyğəmbər (s) onu Zeyd
ibn Harisə ilə evləndirdi. Ondan da bir oğlu dünyaya gələndə adını
"Üsamə” qoydular.[67] Ümmü Əymən o qədər qoçaq və şücaətli idi ki, Ühüd
savaşında cəbhənin yaxınlığında idi. Bir dəstə müsəlmanın fərariliyini
görəndə çox narahat olur və ovucuna torpaq götürüb onların üzlərinə
ataraq qışqırır: "Siz arvadsınız. Gedin evinizə arvadların sap əyirən
cəhrəsi arxasında oturun. Vay olsun sizə!”[68] Onun fəzilət və
rəşadəti barəsində məlumat çoxdur. Ümmü Əymən Rəsulullahdan (s) sonra
əqidəsini dəyişmədi, həmişə Həzrət Fatimə Zəhra (ə) və Əhli-beytlə (ə)
birlikdə oldu. Onun oğlu Əymən Hünəyn döyüşündə, bəni-Haşimdən olan
doqquz nəfərlə düşmənin qarşısında durub şəhid olana qədər vuruşdu.
8 - Ühüd savaşında Mədinədəki müsəlman evlərindən çoxu şəhid vermişdi.
Maraqlı budur ki, qadınlar öz övladlarını, ərlərini və qardaşlarının
halını xəbər almazdan qabaq Peyğəmbəri (s) soruşurdular. Bu
qadınlardan biri də Qeysin qızı Sudadır. O, iki şəhid anasıdır. Onun
oğlanları Ühüd savaşında Peyğəmbərin (s) hüzurunda şəhid olmuşdular. O
öz oğlanları barəsində danışmır, əksinə təkrar-təkrar deyirdi:
"Peyğəmbərdən (s) nə xəbər var?” Ona "Peyğəmbər (s)
sağdır” deyiləndə, dayanmadan özünü Rəsulullaha (s) çatdırdı.
Peyğəmbəri (s) sağ-salamat görüb dedi: "Daha bütün müsibətlərim
asandır. Siz salamat olsanız, heç bir qəmim yoxdur”. O yüksək
ruhiyyəli bir qadın idi. Döyüş meydanında oğlanlarının cənazəsini tapdı
və dəvənin belinə yükləyib Mədinəyə tərəf yola düşdü. Yolda camaat
ondan soruşdular: "Peyğəmbərdən (s) nə xəbər var?” O dedi: "Peyğəmbər (s) salamatdır”. Aişə ondan soruşdu: "Dəvənin belindəki yük nədir?” O dedi: "Ürəyimin parası iki oğlumdur. Onlar Allah yolunda qəhrəmanlıq göstərmişlər, aparıram torpağa tapşıram”.
BİR ŞƏHİD ANASINDAN İBRƏT DƏRSİ
Bədr döyüşündə Süraqənin oğlu Harisənin boğazından bir ox dəydi və o,
şəhid oldu. Onun şəhid olması xəbəri Mədinəyə çatanda anası və bacısı
mənzildən çölə çıxdılar. Anası ətrafındakı qadınlara dedi: "And olsun
Allaha! Peyğəmbər (s) gələndə, ondan oğlumun behiştdə, ya cəhənnəmdə
olduğunu soruşmayınca ağlamayacam. Peyğəmbər (s) gələndə ondan
soruşacam, əgər buyursa oğlun cəhənnəmdədir, o qədər ağlayacam ki, göz
yaşlarım cəhənnəmin odunu söndürsün və o qədər nalə çəkəcəm ki, sonu
bilinməyəcək. Əgər buyursa ki, behiştdədir heç vaxt ağlamayacam.
Əksinə, çox sevinəcəm”. Bədr döyüşündən sonra Peyğəmbər
(s) Mədinəyə gəldi. Harisənin anası o Həzrətin (s) hüzuruna gəlib ərz
etdi: "Ey Allahın Rəsulu! Yaxşı bilirsən ki, mən Harisəni çox sevirdim.
O mənim gözümün işığı idi. Onun şəhidlik xəbəri mənə çatanda ağlamadım
ki, sizdən soruşum, o behiştdədir, yoxsa cəhənnəmdə? Əgər cəhənnəm
odunda olsa, ağlayıb nalə edəcəm”. Peyğəmbər (s) ona
buyurdu: "Behişt bir neçə mərtəbədən ibarətdir. Sənin oğlun
firdovse-əlada, behiştin ən yüksək məqamındadır”. Ana dedi: "Mən onun üçün heç vaxt ağlamayacam”.
SƏBİR QƏHRƏMANI ÜMMÜ SƏLİM Ümmü
Səlim Məkkədə İslamı qəbul edən tənha qadın idi. O, İslama vəfalı olan
bir müsəlman kimi vəzifəsini yerinə yetirirdi. Əri vəfat etdiyi üçün
Mədinədən Əbu Təlhə Ənsari adlı bir cavan oğlan ona elçilik etdi. Əbu
Təlhə gözəl oğlan və hörmətli ailədən idi. Ancaq hələ İslamı qəbul
etməmişdi. Ümmü Səlim çox istəyərdi ki, Əbu Təlhə onun həyat yoldaşı
olsun. Lakin onun elçiliyinə qətiyyətlə rədd cavab verdi və dedi: "Bu
şərtlə sənin həyat yoldaşın olaram ki, müsəlman olasan”. Onunla
bütpərəstliyin əsassız olması barəsində söhbət etdi. Bundan sonra Əbu
Təlhə müsəlman oldu və Ümmü Səlim onunla ailə qurdu. Maraqlısı budur
ki, Ümmü Səlim öz mehriyyəsini Əbu Təlhənin İslamı qəbul etməsini təyin
etdi. Bir müddətdən sonra onların oğlu oldu və bu uşağa çox məhəbbət
bəsləyirdilər. Amma bir gün Əbu Təlhə mənzildə olmayanda uşaq
xəstələnərək dünyadan getdi. Ümmü Səlim onu bir parçaya büküb otağın
küncünə qoydu. Əbu Təlhə evə gələndə, Ümmü Səlim uşağın öldüyünü
bildirmədən, hazırladığı ləziz yeməyi ərinin qabağına qoydu. Əbu Təlhə
uşağın əhvalını soruşdu. Ümmü Səlim dedi: "O yatıb, yeməyini ye”.
Ümmü Səlim təbəssüm və şirin sözlərlə ərini sevincə qərq etdikdən sonra
ona dedi: "Doğrusu, bir neçə müddət olar ki, sənin yanında bir əmanət
var idi. Bu gün onu sahibinə qaytardım. Daha nigaran olmazsan?” Əbu Təlhə dedi: "Niyə nigaranam? Əmanət gərək sahibinə qaytarılsın”. Ümmü Səlim bildirdi: "Allah istədi ki, mənə və sənə əmanət verdiyi övladı bu gün bizdən alsın”.
Əbu Təlhə düşüncəli həyat yoldaşının səbirinə, rəftar tərzinə və Allaha
təvəkkül etməsinə təəccüb edərək dedi: "Sənin əvəzində mən səbirli və
dözümlü olmalıyam”. Ayağa qalxıb uşağa qüsl verdi,
kəfənləyərək dəfn etdi. Sonra Rəsulullahın (s) hüzuruna gəlib oğlunun
vəfatını və həyat yoldaşının rəftarını danışdı. Peyğəmbər (s) dua
etdikdən sonra buyurdu: "Allaha şükür edirəm ki, mənim ümmətim arasında
Bəni İsrailin dözümlü qadını kimi qadın vardır”. Bir şəxs soruşdu: "O qadının əhvalatı necədir?”
Peyğəmbər (s) buyurdu: "Bəni İsraildə iki uşağı olan ailə var idi. Bir
gün onlar bir neçə nəfəri qonaq dəvət etdilər. Kişi eşikdə idi, qadın
isə mətbəxdə məşğul idi. Sonra kişi ilə qonaqlar evə daxil oldular. Bu
arada, çöldə oynayan həmin iki oğlan uşağı quyuya düşdü. Qadın ərini və
qonaqları xəbərdar etmədən uşaqları ölmüş halda quyudan çıxartdı.
Onları parçaya büküb bir kənara qoydu. Qonaqlar gedəndən sonra bəzəyib
ərinin yanına gəldi və xoş rəftar, şirin sözlərlə onu bu acı xəbərə
hazırladı. Əri uşaqlarını soruşdu və onları səslədi. Birdən ölmüş həmin
iki uşaq Allahın əmri ilə qadının səbirli olmağına xatir dirilib
ata-anasının yanına gəldilər”. Ümmü Səlimin göstərdiyi digər fədakarlığı sizə təqdim edirik: Peyğəmbər
(s) Mədinəyə hicrət etdikdən sonra bir gün Əbu Təlhənin mənzilinə daxil
oldu. Ümmü Səlim Peyğəmbəri (s) yaxşı qarşılamaq üçün dünya malından
heç nəyi olmadığı üçün (əvvəlki ərindən olan) Ənəs adlı on yaşlı oğlunu
Peyğəmbərin (s) hüzuruna gətirdi və ərz etdi: "Ya Rəsulullah! Bu oğlanı
sizə xidmətçi gətirmişəm. Sizə layiq olmasa da, qəbul edin və onun
haqqında dua edin”. Peyğəmbər (s) ona dua etdi və
Peyğəmbərin (s) bu duası Ənəsin çoxlu övlad və var-dövlət sahibi
olmasına səbəb oldu. O, hicri 91-ci ildə Bəsrədə dünyasını dəyişdi.
Ümmü Səlim Hüneyn döyüşündə də iştirak etmişdi. O əlinə xəncər götürüb
Peyğəmbərə (s) zərər toxunmaması üçün onu qoruyurdu. Əbu Təlhə bu
macəranı Peyğəmbərə (s) dedi. Rəsulullah (s) buyurdu: "Bəli, bilirəm.
Qoy qalsın. Ümmü Səlim xəncəri ona görə əlinə götürüb ki, əgər bizə
düşmən yaxınlaşarsa, onun qarnını yırtsın”. Belə
qənaətə gəlirik ki, qadınlar onun kimi ola bilərlər. Çünki Ümmü Səlim
də sadə bir ailədən idi. Daha heç kim bəhanə edə bilməz ki, Peyğəmbər
(s) qadını, Peyğəmbər (s) övladı və İmam (ə) övladı olduğu üçün belə
idilər və yalnız onlar belə ola bilərlər. Həqiqət budur ki, bütün
qadınlar bunu bacara bilərlər.
|